Article 14

Religie Sistem religios ca builded şi acceptate de structura imperial inca vă configuraţi ca politeismul orientate de la cultul lui Dumnezeu de soare, Inti, aproape un divin personificarea a Imperiului. Pentru a Inti este oferita zilnic de mese şi sacrificii ale lamei. Echinocții și solstiții şi au fost baza pentru un calendar festiv de obicei soare. În toate temple Inti avea vreo forma de Veneratia voastra, atât de mult încât primul spaniolă tocmai cronicarii fiecare templu parea o "templului de soare" pentru antonomasia şi fiecare preot ca "marele preot al soarelui". Pe de spanioli, numit tocmai cronicarii de asemenea "fecioare Soarelui" anumite fecioare dedicat diverse funcţii publice de rasolul stranse cu numele: Nici divinul Rege nu se traduc nici numele indigene (acllacuna, "ales femei", "alesi") Nici inca conceptiei. Capitala Imperiului se afla cel mai important templu al soarelui, aşa numita Coricancha, unde ars de un foc soare perene. La Coricancha era un fel de panteonul care a salutat toate divinitatea recunoscute oficial, traditionale inca divinitatii, şi cele ale diferitelor populaţii de supunere: Illapa ("Tuono-Lampo"), un Dumnezeu este comun pentru intreaga regiune; Pachacamac Ţărilor Andine, un fel de suprem fiind Coasta Central, introduse de la inca cucerire în rînduri zeilor reglementat de Inti; o serie de "mame": divin Mama Luna (Mama-Quilla) mireasa Inti, Maica Mare (Mama Cocha) evident conectat cu un necunoscut experienta de a inca până la cucerirea litoralului, Mama Pământ (Pacha Mama) important zeita pan-autorităţile peruane şi mama porumb (Mama Sara) că, în privat de adorare, ar putea de asemenea să identifice cu plante de porumb individuale în mod excepţional cultivate. În plus faţă de la real, Coricancha sustinuta chiar anumite obiecte venerabile, spuse huaca, care intr-un anumit sens, a avut capacitatea de a concentra în sine caracterul sacru a cucerit teritoriile din care au venit. Ai putea spune ca au reprezentat pe planul de religie, confirmarea de orasul Cuzco pe care le nutrea rolul de capitala Imperiului. În general termenul huaca îl desemnează lucruri (imagini, pietre, arbori etc.), locuri (surse, heights etc.) şi clădiri (capele, cavouri etc.) considerate "sfant" sau locuri de expoziţii de sfint. Cu privire la cultul nenumărate huaca locale, ca la nivelul religioase ar putea periclita unity a Imperiului, erau doua atitudini oficiale: pe de o parte am incercat sa absoarba huaca mai important, accogliendole din punct de vedere material sau simbolic în Coricancha, sub jurisdicţia Dumnezeu Inti; pe de alta parte a incercat sa distruga restul, cum a facut a noua împărat, Pachacútec ("reformator al Lumii"), spuse pentru acest "dusman al huaca". La clădirea religioase a Imperiului opus, în plus faţă de huaca, chiar cultelor de stramosii locale, pentru abilitatea lor de a produce un grup uman legat de adorare a unui stramos comun (ayllu), şi deci acelaşi eliberată în anumite limite de largă comunitate constituie imperiul. Imperiul a menţinut ayllu, dar taiase de caracteristicile lor etnica" şi religioase. Imperiul este împărţit în două jumătăţi, "sus" şi "jos", rotiţi împărţită în două secţiuni: astfel, luat patru seyu, determinată de cele două linii intersectate ideal la Cuzco, care a devenit centrul cultural oraş, o lume deschisă pentru cucerirea sau de a transpune în cvadripartite schemă a Imperiului, zise "terenuri din cele patru regiuni" (Tahuantinsuyo). Inca de imparat, domiciliul la Cuzco, care era fiul soarelui" (Intip churin), un Dumnezeu viu. In propria familie a fost marele preot, villac umu. În acest proces unificatoare trebuie de asemenea să fie văzut reformei religioase a opta de împărat Hatum Tupac, care a introdus cultul Viracocha şi acesta a luat numele. Viracocha a fost un erou cultural al populaţiilor Ţărilor Andine, sau poate ca o "creator lenes", amintit în diverse mituri dar niciodată nu a făcut obiectul de cult. Primul lui şi numai temple au fost efectiv construite de Hatum Tupac, care a dat de Viracocha caracterul de "tata" universal, prin înlocuirea singur - stramosii nostri" a diferitelor grupuri etnice. Cu achiziţionarea de Viracocha au nascut teologice complexe elaborarea (inclusiv aminteşte de investitura a suveranitatii, transmise de către Viracocha la Inti şi Inti la împărat şi formulele pentru care fiecare expunere de sacrificiu a devenit o ofertă la Viracocha în numele Inti), care este exprimat uneori în rugăciunile şi imnuri de înaltă valoarea spirituală şi estetic. Arta A lasat urme Incas remarcabil de prezenţa lor în toate domeniile în care răspândirea. Rămân pretutindeni multe constructii, Adobes pe coasta şi în piatră de pe platou, care întotdeauna au caracteristici orificiile trapezoidal. În zona Cuzco este construita cu blocuri mari de piatră (poligonale bastioane, sprijinirea pereţi) sau cu blocuri de piatră rectangulare (cladiri). Arhitectura inca este vizibilă în toate mole şi frumuseţe la Machu Picchu, redescoperit oraşul în 1911 de către Hiram Bingham. Ceramica inca glossy policromia şi produse vaze şi alte recipiente cu o excelentă de fabricaţie. In ceea ce priveste industria metalurgica, cea mai importantă inovaţie a fost raspandirea de utilizare de bronz pe tot parcursul Imperiu, dar cele mai frumoase obiecte (figurine, podoabe, bijuterii diverse) sunt în aur şi argint; productia ar fi enorm si o inestimabila valoare (cred de celebra gradina templului de la Soarele Cuzco, cu reproduceri în aur cu cifre de divinitate de animale şi plante), dar a fost în mare parte distrus de spaniolă. Lucrarile au fost realizate de meşteri notabilă a Curtii nu numai în domeniul de bijuterii şi de ceramica, ci şi în faptul că de impletire şi glyptic. Pizarro, Francisco (Trujillo de cuceritor spaniolă, Cáceres, nu pot. 1475-Lima 1541)). Fiul nelegitim al capitanului Gonzalo, urmat de tineri tatăl în războaie din Italia (1498-1501); apoi, ca multe alte aventurieri, a plecat in America pentru a "noroc". Care insotesc Vasco Núñez de Balboa în transport descoperit Pacific (1513), ştia că era un bogat imperiu, Peru, şi decis impreuna cu Hernando de Luque (care a oferit un mic de capital) Diego de Almagro, alte jucaus aventurier, de a cuceri-l. După cele două curse de explorare (1524-26, 1526-28) şi o şedere în Spania pentru necesare "drepturile" de birocratic, plecă în 1531 pentru nebun, întreprinderi cu 3 nave, 185 soldaţi şi 37 cai, la care au fost adăugate mai târziu (1532) 153 Bărbaţi şi 50 cai de Almagro. Descoperind un talent de ordin tactic şi strategic de top, dar si cutezanta si caracterul necruţător fără egal, nu numai Pizarro a distrus Imperiul inca, fondat noua orase ca Lima (1535) şi Trujillo, urcă mai multe ori erau, a crescut fabulos şi a decis noul Peru ca monarh, dar stia cum de a depăşi formidabil rival spaniolă (ca fostul asocia Almagro, de care s-a executat), înainte în cele din urmă el însuşi ucis in palatul lui Lima de către un grup de conspiratori almagristi. În cursul celor zece ani de aventura sale exceptionale, Pizarro comis acte de vrednic de cruzime şi lăcomie (cel mai rău, poate, era de a captura de trădare şi executarea inca Atahualpa, după ce l poata smulge o fabuloasă de răscumpărare în aur şi argint), pentru care au devenit inteligibile ura şi invidia ca trezit la propria egali, multe dintre care a încheiat tragic pentru el. Dar dincolo de judecata morale, nu putem nega el un autentic - geniu" de condotier renaissance. Almagro, Diego de-, Vècchio Zise batrinul, cuceritor spaniolă (probabil Almagro, Ciudad real, nu pot. 1472-Cuzco 1538). A ajuns in America in 1514 cu expedierea de Pedrarias Dávila, el a câştigat faima ca un soldat Intrepid şi nu a acumulat o anumită capital care in 1524 a contribuit la compania a format cu Pizarro şi Luque pentru explorarea noilor teritorii spre sud. Dupa o prima livrare, care a dus la descoperirea Peru (1525), a fost cu Pizarro unul dintre protagonistii de explorare şi cucerirea Imperiului inca (1526-34), îmbogăţit la un astfel de punct ca pentru a putea cumpara pentru 100.000 pesos d'oro de flota si armata de rival Pedro de Alvarado. Numit (1535) maresalul de noi Toledo, cu autoritate aproape suveran pe toate teritoriile care se întindea 200 aliaje s a celor de Pizarro, organizate pentru a lărgi domeniile sale de expediere la Chile. Compania, realizat prin erau iarna, a dus la aceste dificultati de Almagro, de asemenea dezamagit de saracia din tarile de descoperit, după care ajunge până la Valea Aconcagua a decis să revină la Peru. Aici a fost implicat în război civil între biruitori (1537), rezultatul tensiuni care întâmpină rezistenţă din 1529, când Pizarro a obţinut de la coroana licentele si misiuni de peste de Almagro, şi care au fost sporita in 1535 atunci când cele două biruitori au fost asimilati in ierarhie fără de care totusi era clar definite care a apartinut controlul pe Cuzco, centrul bogăţiile Incas. Doar în jurul posesia city dezvoltat de contrast, în care este introdus revolta inca, a incheiat cu infrangerea de Almagro, capturate de fratii Pizarro, a fost condamnat la moarte şi executat. Charles V (împăratul) Imparatul, ca Regele Spaniei, IV de Neapole (Gent 1500-San Jeronimo De Yuste 1558). Era ultima "adevarata" suverane de Imperiu Roman, care a durat până în 1806, dar după Carlo V a pierdut conotatie politica-religioase şi o mare parte din puterile, nu mai putere unitar şi hegemonia capabilă de creştere progresivă contracararea de statele nationale si criza profunda si sociale şi religioase espressasi în reforma - Consultaţi harti istorice vol. V, p. 463" . - Pentru a vedea harti istorice lemma 5° volum." fiul Philip frumos despre Arhiducele Austriei şi Joanna pe nebun, deci mostenitor al Împăratului Maximilian de Habsburg şi Ferdinand catolice a Spaniei, a crescut la Curtea de Flandra, la matusa lui Margaret din Austria, unde a fost educat de Adriano Utrecht (mai târziu Papa Hadrian VI) şi de către Guillaume de Croy, domnul Chièvres. Adult declarate în 1515, în 1516 a devenit domnul din Olanda. Numiti de mostenitor din doua,, definitive testament de Ferdinand catolici, mutate in castile (1517) unde, pentru incapacitatea de a mamei sale, a luat unit. In Spania a provocat ostilitatea Cortes şi nationaliste orientată de comuneros. Charles v a fost de fapt rău de acord pentru a legaturilor sale cu curtea în Flandra de la care si-a adus cu el un rezultat de demnitari, dintre care unele sunt celebri pentru rapacità şi de nepotism, ca nu il ajuta sa inteleaga problemele unei tari in care era un strain. Moartea Maximilian (1519) a plecat in Germania de a pune candidatura pentru Imperiu, animate de conceptii umaniste şi universalistic de consilieri sale majore, Adriano Utrecht şi cancelarul Gattinara, braţul drept politic şi niveluri administrative. Numai subventiile masive de bancheri de Augusta si Anvers (mai ales Fugger) si armata a Ligii Sveva decis totusi electorat sa fie inclinata pentru a alege să concurenti Francis I din Franţa, Henry VIII din Anglia şi Frederick intelepti din Saxonia. De încoronare în Aachen (1520) a deschis o perioada de lupta cu Francesco I pentru cucerirea milaneza, strategice spre spaniolă domenii de sud. Carlo V a obţinut o serie de succese pentru dominaţia în Italia (bătălia de la Pavia, 1525) şi împotriva italiană membre reunite în Liga de coniac până la pace, pentru el avantajoase, 1529 (Patti de Cambrai şi Barcelona). Congresul de la Bologna, care a sanctionat victoria lui a fost urmat de incoronare solemnă efectuată de către Papa Clement VII în S. Petronio pe 24 februarie 1530. În următorii douăzeci de ani în timp ce probata de puterea sa ambele cu cucerirea Mexic şi Peru, finanţate de către bancherii Welser, atât prin baterea de două ori Francesco I (1535 şi 1542) în reluarea razboiului pentru Milano, Charles V a avut in fata doua probleme majore şi interdependente: particularism germane şi a profundei schisme protestante. După moartea Gattinara (1530), Carlo V , care avea accinto financiară şi politica de restructurare a Imperiului, intalnite de principiile întotdeauna obstacole majore pentru centralizarea; prea slabi au fost în loc aliaje, oraş şi nobili de mici din Germania. Frequent intruziunii Charles V în afacerile germane sub responsabilitatea fratele lui Ferdinand (Guvernator al Germaniei, 1530; regele de romani, 1531) a arătat de imposibilitatea de a unui control eficient pe Imperiu; a fost adăugat la acest favorizate de Franţa, Turcă amenintare crancena, a şi (victoria Mohács pe unguri, 1526) şi cea a companiilor de piraţi în Marea Mediterană. În faţa de avansul din mişcarea Luterana, care a stimulat si tendintele centrifuge autonomistiche în Germania, Charles V a trebuit sa ma inseli lung, si din cauza indecizie de papi: din dieta de viermi (1521) înainte erau ollowed diete, acorduri, intermediare, soluţii de tranziţie a problemei religioase în anticiparea a Consiliului in materie, care a fost proclamat de Papa Ioan Paul al III în 1537 (dar începutul în Trento a avut loc doar în 1545). Intre timp poziţiile protestanţi intarita, cu naşterea Smalcalda din aliaj si refuzul de a extremismului anabattista periculoase (Confessio augustana, 1530); autonomismo capeteniile german a fost de asemenea asistenţă uşoară în Franţa, ca în cazul chiar catolic Bavaria. Criza trebuia sa conduca la un razboi (1546-47) unde Charles V a reusit pe victorios protestanţi până la bătălia de la Mühlberg (24 Aprilie 1547). La victorie militara il prea temători în ochii precum si capeteniile germane, acelasi papa: politica reconcilierii returnate în litigiul nu este mai mică decât imperial. In cadrul aceleiasi familii Habsburg explozie a contrastelor pentru succesiunea imperiala între Austria şi sucursale; principiile spaniole, ghidată de Maurice din Saxonia, aliat deja Charles V , a avut acorduri cu Franţa, promovarea angajarii episcopiile de Metz, Toul şi Verdun (1552), şi Împăratul sconfiggevano Innsbruck, forţând Tratatul de Passau (2 August 1552). Esecul misiunii imperial Charles V a culminat cu abdicarea la spaniolă de domenii în favoarea fiului său şi care poseda deja Milano şi Neapole, în timp ce restul Imperiului (legacy de Habsburg) a trecut la fratele lui Ferdinand ca deja de mai multe ori au avut loc o perioada regenţei a imperiului şi la care de 1521 a generat capital austriac de stat. Charles V retras in Extremadura, aproape de Manastirea San Jeronimo De Yuste, unde, în timp ce continuă să ia un interes activ in treburile Imperiului, dictate cronicilor de regatul său. § De colectii de arta Charles V , care a format primul nucleu al Museo del Prado, incluse ţesături, mobilier, bijuterii, tablouri din marea flamandă stapinii secolul XV, lucrari de la scoala de germană şi italiană. Charles V admirat mai ales Titian, care a fost nominalizat de el curtea pictor şi că executate de mai mult de 40 de portrete ale Împăratului. Religie Sistem religios ca builded şi acceptate de structura imperial inca vă configuraţi ca politeismul orientate de la cultul lui Dumnezeu de soare, Inti, aproape un divin personificarea a Imperiului. Pentru a Inti este oferita zilnic de mese şi sacrificii ale lamei. Echinocții și solstiții şi au fost baza pentru un calendar festiv de obicei soare. În toate temple Inti avea vreo forma de Veneratia voastra, atât de mult încât primul spaniolă tocmai cronicarii fiecare templu parea o "templului de soare" pentru antonomasia şi fiecare preot ca "marele preot al soarelui". Pe de spanioli, numit tocmai cronicarii de asemenea "fecioare Soarelui" anumite fecioare dedicat diverse funcţii publice de rasolul stranse cu numele: Nici divinul Rege nu se traduc nici numele indigene (acllacuna, "ales femei", "alesi") Nici inca conceptiei. Capitala Imperiului se afla cel mai important templu al soarelui, aşa numita Coricancha, unde ars de un foc soare perene. La Coricancha era un fel de panteonul care a salutat toate divinitatea recunoscute oficial, traditionale inca divinitatii, şi cele ale diferitelor populaţii de supunere: Illapa ("Tuono-Lampo"), un Dumnezeu este comun pentru intreaga regiune; Pachacamac Ţărilor Andine, un fel de suprem fiind Coasta Central, introduse de la inca cucerire în rînduri zeilor reglementat de Inti; o serie de "mame": divin Mama Luna (Mama-Quilla) mireasa Inti, Maica Mare (Mama Cocha) evident conectat cu un necunoscut experienta de a inca până la cucerirea litoralului, Mama Pământ (Pacha Mama) important zeita pan-autorităţile peruane şi mama porumb (Mama Sara) că, în privat de adorare, ar putea de asemenea să identifice cu plante de porumb individuale în mod excepţional cultivate. În plus faţă de la real, Coricancha sustinuta chiar anumite obiecte venerabile, spuse huaca, care intr-un anumit sens, a avut capacitatea de a concentra în sine caracterul sacru a cucerit teritoriile din care au venit. Ai putea spune ca au reprezentat pe planul de religie, confirmarea de orasul Cuzco pe care le nutrea rolul de capitala Imperiului. În general termenul huaca îl desemnează lucruri (imagini, pietre, arbori etc.), locuri (surse, heights etc.) şi clădiri (capele, cavouri etc.) considerate "sfant" sau locuri de expoziţii de sfint. Cu privire la cultul nenumărate huaca locale, ca la nivelul religioase ar putea periclita unity a Imperiului, erau doua atitudini oficiale: pe de o parte am incercat sa absoarba huaca mai important, accogliendole din punct de vedere material sau simbolic în Coricancha, sub jurisdicţia Dumnezeu Inti; pe de alta parte a incercat sa distruga restul, cum a facut a noua împărat, Pachacútec ("reformator al Lumii"), spuse pentru acest "dusman al huaca". La clădirea religioase a Imperiului opus, în plus faţă de huaca, chiar cultelor de stramosii locale, pentru abilitatea lor de a produce un grup uman legat de adorare a unui stramos comun (ayllu), şi deci acelaşi eliberată în anumite limite de largă comunitate constituie imperiul. Imperiul a menţinut ayllu, dar taiase de caracteristicile lor etnica" şi religioase. Imperiul este împărţit în două jumătăţi, "sus" şi "jos", rotiţi împărţită în două secţiuni: astfel, luat patru seyu, determinată de cele două linii intersectate ideal la Cuzco, care a devenit centrul cultural oraş, o lume deschisă pentru cucerirea sau de a transpune în cvadripartite schemă a Imperiului, zise "terenuri din cele patru regiuni" (Tahuantinsuyo). Inca de imparat, domiciliul la Cuzco, care era fiul soarelui" (Intip churin), un Dumnezeu viu. In propria familie a fost marele preot, villac umu. În acest proces unificatoare trebuie de asemenea să fie văzut reformei religioase a opta de împărat Hatum Tupac, care a introdus cultul Viracocha şi acesta a luat numele. Viracocha a fost un erou cultural al populaţiilor Ţărilor Andine, sau poate ca o "creator lenes", amintit în diverse mituri dar niciodată nu a făcut obiectul de cult. Primul lui şi numai temple au fost efectiv construite de Hatum Tupac, care a dat de Viracocha caracterul de "tata" universal, prin înlocuirea singur - stramosii nostri" a diferitelor grupuri etnice. Cu achiziţionarea de Viracocha au nascut teologice complexe elaborarea (inclusiv aminteşte de investitura a suveranitatii, transmise de către Viracocha la Inti şi Inti la împărat şi formulele pentru care fiecare expunere de sacrificiu a devenit o ofertă la Viracocha în numele Inti), care este exprimat uneori în rugăciunile şi imnuri de înaltă valoarea spirituală şi estetic. Arta A lasat urme Incas remarcabil de prezenţa lor în toate domeniile în care răspândirea. Rămân pretutindeni multe constructii, Adobes pe coasta şi în piatră de pe platou, care întotdeauna au caracteristici orificiile trapezoidal. În zona Cuzco este construita cu blocuri mari de piatră (poligonale bastioane, sprijinirea pereţi) sau cu blocuri de piatră rectangulare (cladiri). Arhitectura inca este vizibilă în toate mole şi frumuseţe la Machu Picchu, redescoperit oraşul în 1911 de către Hiram Bingham. Ceramica inca glossy policromia şi produse vaze şi alte recipiente cu o excelentă de fabricaţie. In ceea ce priveste industria metalurgica, cea mai importantă inovaţie a fost raspandirea de utilizare de bronz pe tot parcursul Imperiu, dar cele mai frumoase obiecte (figurine, podoabe, bijuterii diverse) sunt în aur şi argint; productia ar fi enorm si o inestimabila valoare (cred de celebra gradina templului de la Soarele Cuzco, cu reproduceri în aur cu cifre de divinitate de animale şi plante), dar a fost în mare parte distrus de spaniolă. Lucrarile au fost realizate de meşteri notabilă a Curtii nu numai în domeniul de bijuterii şi de ceramica, ci şi în faptul că de impletire şi glyptic. Pizarro, Francisco (Trujillo de cuceritor spaniolă, Cáceres, nu pot. 1475-Lima 1541)). Fiul nelegitim al capitanului Gonzalo, urmat de tineri tatăl în războaie din Italia (1498-1501); apoi, ca multe alte aventurieri, a plecat in America pentru a "noroc". Care insotesc Vasco Núñez de Balboa în transport descoperit Pacific (1513), ştia că era un bogat imperiu, Peru, şi decis impreuna cu Hernando de Luque (care a oferit un mic de capital) Diego de Almagro, alte jucaus aventurier, de a cuceri-l. După cele două curse de explorare (1524-26, 1526-28) şi o şedere în Spania pentru necesare "drepturile" de birocratic, plecă în 1531 pentru nebun, întreprinderi cu 3 nave, 185 soldaţi şi 37 cai, la care au fost adăugate mai târziu (1532) 153 Bărbaţi şi 50 cai de Almagro. Descoperind un talent de ordin tactic şi strategic de top, dar si cutezanta si caracterul necruţător fără egal, nu numai Pizarro a distrus Imperiul inca, fondat noua orase ca Lima (1535) şi Trujillo, urcă mai multe ori erau, a crescut fabulos şi a decis noul Peru ca monarh, dar stia cum de a depăşi formidabil rival spaniolă (ca fostul asocia Almagro, de care s-a executat), înainte în cele din urmă el însuşi ucis in palatul lui Lima de către un grup de conspiratori almagristi. În cursul celor zece ani de aventura sale exceptionale, Pizarro comis acte de vrednic de cruzime şi lăcomie (cel mai rău, poate, era de a captura de trădare şi executarea inca Atahualpa, după ce l poata smulge o fabuloasă de răscumpărare în aur şi argint), pentru care au devenit inteligibile ura şi invidia ca trezit la propria egali, multe dintre care a încheiat tragic pentru el. Dar dincolo de judecata morale, nu putem nega el un autentic - geniu" de condotier renaissance. Almagro, Diego de-, Vècchio Zise batrinul, cuceritor spaniolă (probabil Almagro, Ciudad real, nu pot. 1472-Cuzco 1538). A ajuns in America in 1514 cu expedierea de Pedrarias Dávila, el a câştigat faima ca un soldat Intrepid şi nu a acumulat o anumită capital care in 1524 a contribuit la compania a format cu Pizarro şi Luque pentru explorarea noilor teritorii spre sud. Dupa o prima livrare, care a dus la descoperirea Peru (1525), a fost cu Pizarro unul dintre protagonistii de explorare şi cucerirea Imperiului inca (1526-34), îmbogăţit la un astfel de punct ca pentru a putea cumpara pentru 100.000 pesos d'oro de flota si armata de rival Pedro de Alvarado. Numit (1535) maresalul de noi Toledo, cu autoritate aproape suveran pe toate teritoriile care se întindea 200 aliaje s a celor de Pizarro, organizate pentru a lărgi domeniile sale de expediere la Chile. Compania, realizat prin erau iarna, a dus la aceste dificultati de Almagro, de asemenea dezamagit de saracia din tarile de descoperit, după care ajunge până la Valea Aconcagua a decis să revină la Peru. Aici a fost implicat în război civil între biruitori (1537), rezultatul tensiuni care întâmpină rezistenţă din 1529, când Pizarro a obţinut de la coroana licentele si misiuni de peste de Almagro, şi care au fost sporita in 1535 atunci când cele două biruitori au fost asimilati in ierarhie fără de care totusi era clar definite care a apartinut controlul pe Cuzco, centrul bogăţiile Incas. Doar în jurul posesia city dezvoltat de contrast, în care este introdus revolta inca, a incheiat cu infrangerea de Almagro, capturate de fratii Pizarro, a fost condamnat la moarte şi executat. Charles V (împăratul) Imparatul, ca Regele Spaniei, IV de Neapole (Gent 1500-San Jeronimo De Yuste 1558). Era ultima "adevarata" suverane de Imperiu Roman, care a durat până în 1806, dar după Carlo V a pierdut conotatie politica-religioase şi o mare parte din puterile, nu mai putere unitar şi hegemonia capabilă de creştere progresivă contracararea de statele nationale si criza profunda si sociale şi religioase espressasi în reforma - Consultaţi harti istorice vol. V, p. 463" . - Pentru a vedea harti istorice lemma 5° volum." fiul Philip frumos despre Arhiducele Austriei şi Joanna pe nebun, deci mostenitor al Împăratului Maximilian de Habsburg şi Ferdinand catolice a Spaniei, a crescut la Curtea de Flandra, la matusa lui Margaret din Austria, unde a fost educat de Adriano Utrecht (mai târziu Papa Hadrian VI) şi de către Guillaume de Croy, domnul Chièvres. Adult declarate în 1515, în 1516 a devenit domnul din Olanda. Numiti de mostenitor din doua,, definitive testament de Ferdinand catolici, mutate in castile (1517) unde, pentru incapacitatea de a mamei sale, a luat unit. In Spania a provocat ostilitatea Cortes şi nationaliste orientată de comuneros. Charles v a fost de fapt rău de acord pentru a legaturilor sale cu curtea în Flandra de la care si-a adus cu el un rezultat de demnitari, dintre care unele sunt celebri pentru rapacità şi de nepotism, ca nu il ajuta sa inteleaga problemele unei tari in care era un strain. Moartea Maximilian (1519) a plecat in Germania de a pune candidatura pentru Imperiu, animate de conceptii umaniste şi universalistic de consilieri sale majore, Adriano Utrecht şi cancelarul Gattinara, braţul drept politic şi niveluri administrative. Numai subventiile masive de bancheri de Augusta si Anvers (mai ales Fugger) si armata a Ligii Sveva decis totusi electorat sa fie inclinata pentru a alege să concurenti Francis I din Franţa, Henry VIII din Anglia şi Frederick intelepti din Saxonia. De încoronare în Aachen (1520) a deschis o perioada de lupta cu Francesco I pentru cucerirea milaneza, strategice spre spaniolă domenii de sud. Carlo V a obţinut o serie de succese pentru dominaţia în Italia (bătălia de la Pavia, 1525) şi împotriva italiană membre reunite în Liga de coniac până la pace, pentru el avantajoase, 1529 (Patti de Cambrai şi Barcelona). Congresul de la Bologna, care a sanctionat victoria lui a fost urmat de incoronare solemnă efectuată de către Papa Clement VII în S. Petronio pe 24 februarie 1530. În următorii douăzeci de ani în timp ce probata de puterea sa ambele cu cucerirea Mexic şi Peru, finanţate de către bancherii Welser, atât prin baterea de două ori Francesco I (1535 şi 1542) în reluarea razboiului pentru Milano, Charles V a avut in fata doua probleme majore şi interdependente: particularism germane şi a profundei schisme protestante. După moartea Gattinara (1530), Carlo V , care avea accinto financiară şi politica de restructurare a Imperiului, intalnite de principiile întotdeauna obstacole majore pentru centralizarea; prea slabi au fost în loc aliaje, oraş şi nobili de mici din Germania. Frequent intruziunii Charles V în afacerile germane sub responsabilitatea fratele lui Ferdinand (Guvernator al Germaniei, 1530; regele de romani, 1531) a arătat de imposibilitatea de a unui control eficient pe Imperiu; a fost adăugat la acest favorizate de Franţa, Turcă amenintare crancena, a şi (victoria Mohács pe unguri, 1526) şi cea a companiilor de piraţi în Marea Mediterană. În faţa de avansul din mişcarea Luterana, care a stimulat si tendintele centrifuge autonomistiche în Germania, Charles V a trebuit sa ma inseli lung, si din cauza indecizie de papi: din dieta de viermi (1521) înainte erau ollowed diete, acorduri, intermediare, soluţii de tranziţie a problemei religioase în anticiparea a Consiliului in materie, care a fost proclamat de Papa Ioan Paul al III în 1537 (dar începutul în Trento a avut loc doar în 1545). Intre timp poziţiile protestanţi intarita, cu naşterea Smalcalda din aliaj si refuzul de a extremismului anabattista periculoase (Confessio augustana, 1530); autonomismo capeteniile german a fost de asemenea asistenţă uşoară în Franţa, ca în cazul chiar catolic Bavaria. Criza trebuia sa conduca la un razboi (1546-47) unde Charles V a reusit pe victorios protestanţi până la bătălia de la Mühlberg (24 Aprilie 1547). La victorie militara il prea temători în ochii precum si capeteniile germane, acelasi papa: politica reconcilierii returnate în litigiul nu este mai mică decât imperial. In cadrul aceleiasi familii Habsburg explozie a contrastelor pentru succesiunea imperiala între Austria şi sucursale; principiile spaniole, ghidată de Maurice din Saxonia, aliat deja Charles V , a avut acorduri cu Franţa, promovarea angajarii episcopiile de Metz, Toul şi Verdun (1552), şi Împăratul sconfiggevano Innsbruck, forţând Tratatul de Passau (2 August 1552). Esecul misiunii imperial Charles V a culminat cu abdicarea la spaniolă de domenii în favoarea fiului său şi care poseda deja Milano şi Neapole, în timp ce restul Imperiului (legacy de Habsburg) a trecut la fratele lui Ferdinand ca deja de mai multe ori au avut loc o perioada regenţei a imperiului şi la care de 1521 a generat capital austriac de stat. Charles V retras in Extremadura, aproape de Manastirea San Jeronimo De Yuste, unde, în timp ce continuă să ia un interes activ in treburile Imperiului, dictate cronicilor de regatul său. § De colectii de arta Charles V , care a format primul nucleu al Museo del Prado, incluse ţesături, mobilier, bijuterii, tablouri din marea flamandă stapinii secolul XV, lucrari de la scoala de germană şi italiană. Charles V admirat mai ales Titian, care a fost nominalizat de el curtea pictor şi că executate de mai mult de 40 de portrete ale Împăratului. Religie Sistem religios ca builded şi acceptate de structura imperial inca vă configuraţi ca politeismul orientate de la cultul lui Dumnezeu de soare, Inti, aproape un divin personificarea a Imperiului. Pentru a Inti este oferita zilnic de mese şi sacrificii ale lamei. Echinocții și solstiții şi au fost baza pentru un calendar festiv de obicei soare. În toate temple Inti avea vreo forma de Veneratia voastra, atât de mult încât primul spaniolă tocmai cronicarii fiecare templu parea o "templului de soare" pentru antonomasia şi fiecare preot ca "marele preot al soarelui". Pe de spanioli, numit tocmai cronicarii de asemenea "fecioare Soarelui" anumite fecioare dedicat diverse funcţii publice de rasolul stranse cu numele: Nici divinul Rege nu se traduc nici numele indigene (acllacuna, "ales femei", "alesi") Nici inca conceptiei. Capitala Imperiului se afla cel mai important templu al soarelui, aşa numita Coricancha, unde ars de un foc soare perene. La Coricancha era un fel de panteonul care a salutat toate divinitatea recunoscute oficial, traditionale inca divinitatii, şi cele ale diferitelor populaţii de supunere: Illapa ("Tuono-Lampo"), un Dumnezeu este comun pentru intreaga regiune; Pachacamac Ţărilor Andine, un fel de suprem fiind Coasta Central, introduse de la inca cucerire în rînduri zeilor reglementat de Inti; o serie de "mame": divin Mama Luna (Mama-Quilla) mireasa Inti, Maica Mare (Mama Cocha) evident conectat cu un necunoscut experienta de a inca până la cucerirea litoralului, Mama Pământ (Pacha Mama) important zeita pan-autorităţile peruane şi mama porumb (Mama Sara) că, în privat de adorare, ar putea de asemenea să identifice cu plante de porumb individuale în mod excepţional cultivate. În plus faţă de la real, Coricancha sustinuta chiar anumite obiecte venerabile, spuse huaca, care intr-un anumit sens, a avut capacitatea de a concentra în sine caracterul sacru a cucerit teritoriile din care au venit. Ai putea spune ca au reprezentat pe planul de religie, confirmarea de orasul Cuzco pe care le nutrea rolul de capitala Imperiului. În general termenul huaca îl desemnează lucruri (imagini, pietre, arbori etc.), locuri (surse, heights etc.) şi clădiri (capele, cavouri etc.) considerate "sfant" sau locuri de expoziţii de sfint. Cu privire la cultul nenumărate huaca locale, ca la nivelul religioase ar putea periclita unity a Imperiului, erau doua atitudini oficiale: pe de o parte am incercat sa absoarba huaca mai important, accogliendole din punct de vedere material sau simbolic în Coricancha, sub jurisdicţia Dumnezeu Inti; pe de alta parte a incercat sa distruga restul, cum a facut a noua împărat, Pachacútec ("reformator al Lumii"), spuse pentru acest "dusman al huaca". La clădirea religioase a Imperiului opus, în plus faţă de huaca, chiar cultelor de stramosii locale, pentru abilitatea lor de a produce un grup uman legat de adorare a unui stramos comun (ayllu), şi deci acelaşi eliberată în anumite limite de largă comunitate constituie imperiul. Imperiul a menţinut ayllu, dar taiase de caracteristicile lor etnica" şi religioase. Imperiul este împărţit în două jumătăţi, "sus" şi "jos", rotiţi împărţită în două secţiuni: astfel, luat patru seyu, determinată de cele două linii intersectate ideal la Cuzco, care a devenit centrul cultural oraş, o lume deschisă pentru cucerirea sau de a transpune în cvadripartite schemă a Imperiului, zise "terenuri din cele patru regiuni" (Tahuantinsuyo). Inca de imparat, domiciliul la Cuzco, care era fiul soarelui" (Intip churin), un Dumnezeu viu. In propria familie a fost marele preot, villac umu. În acest proces unificatoare trebuie de asemenea să fie văzut reformei religioase a opta de împărat Hatum Tupac, care a introdus cultul Viracocha şi acesta a luat numele. Viracocha a fost un erou cultural al populaţiilor Ţărilor Andine, sau poate ca o "creator lenes", amintit în diverse mituri dar niciodată nu a făcut obiectul de cult. Primul lui şi numai temple au fost efectiv construite de Hatum Tupac, care a dat de Viracocha caracterul de "tata" universal, prin înlocuirea singur - stramosii nostri" a diferitelor grupuri etnice. Cu achiziţionarea de Viracocha au nascut teologice complexe elaborarea (inclusiv aminteşte de investitura a suveranitatii, transmise de către Viracocha la Inti şi Inti la împărat şi formulele pentru care fiecare expunere de sacrificiu a devenit o ofertă la Viracocha în numele Inti), care este exprimat uneori în rugăciunile şi imnuri de înaltă valoarea spirituală şi estetic. Arta A lasat urme Incas remarcabil de prezenţa lor în toate domeniile în care răspândirea. Rămân pretutindeni multe constructii, Adobes pe coasta şi în piatră de pe platou, care întotdeauna au caracteristici orificiile trapezoidal. În zona Cuzco este construita cu blocuri mari de piatră (poligonale bastioane, sprijinirea pereţi) sau cu blocuri de piatră rectangulare (cladiri). Arhitectura inca este vizibilă în toate mole şi frumuseţe la Machu Picchu, redescoperit oraşul în 1911 de către Hiram Bingham. Ceramica inca glossy policromia şi produse vaze şi alte recipiente cu o excelentă de fabricaţie. In ceea ce priveste industria metalurgica, cea mai importantă inovaţie a fost raspandirea de utilizare de bronz pe tot parcursul Imperiu, dar cele mai frumoase obiecte (figurine, podoabe, bijuterii diverse) sunt în aur şi argint; productia ar fi enorm si o inestimabila valoare (cred de celebra gradina templului de la Soarele Cuzco, cu reproduceri în aur cu cifre de divinitate de animale şi plante), dar a fost în mare parte distrus de spaniolă. Lucrarile au fost realizate de meşteri notabilă a Curtii nu numai în domeniul de bijuterii şi de ceramica, ci şi în faptul că de impletire şi glyptic. Pizarro, Francisco (Trujillo de cuceritor spaniolă, Cáceres, nu pot. 1475-Lima 1541)). Fiul nelegitim al capitanului Gonzalo, urmat de tineri tatăl în războaie din Italia (1498-1501); apoi, ca multe alte aventurieri, a plecat in America pentru a "noroc". Care insotesc Vasco Núñez de Balboa în transport descoperit Pacific (1513), ştia că era un bogat imperiu, Peru, şi decis impreuna cu Hernando de Luque (care a oferit un mic de capital) Diego de Almagro, alte jucaus aventurier, de a cuceri-l. După cele două curse de explorare (1524-26, 1526-28) şi o şedere în Spania pentru necesare "drepturile" de birocratic, plecă în 1531 pentru nebun, întreprinderi cu 3 nave, 185 soldaţi şi 37 cai, la care au fost adăugate mai târziu (1532) 153 Bărbaţi şi 50 cai de Almagro. Descoperind un talent de ordin tactic şi strategic de top, dar si cutezanta si caracterul necruţător fără egal, nu numai Pizarro a distrus Imperiul inca, fondat noua orase ca Lima (1535) şi Trujillo, urcă mai multe ori erau, a crescut fabulos şi a decis noul Peru ca monarh, dar stia cum de a depăşi formidabil rival spaniolă (ca fostul asocia Almagro, de care s-a executat), înainte în cele din urmă el însuşi ucis in palatul lui Lima de către un grup de conspiratori almagristi. În cursul celor zece ani de aventura sale exceptionale, Pizarro comis acte de vrednic de cruzime şi lăcomie (cel mai rău, poate, era de a captura de trădare şi executarea inca Atahualpa, după ce l poata smulge o fabuloasă de răscumpărare în aur şi argint), pentru care au devenit inteligibile ura şi invidia ca trezit la propria egali, multe dintre care a încheiat tragic pentru el. Dar dincolo de judecata morale, nu putem nega el un autentic - geniu" de condotier renaissance. Plantes Médicinales Sparta Gods Univers Mala Medicinal Plants Sparta Gods Univers Mala Almagro, Diego de-, Vècchio Zise batrinul, cuceritor spaniolă (probabil Almagro, Ciudad real, nu pot. 1472-Cuzco 1538). A ajuns in America in 1514 cu expedierea de Pedrarias Dávila, el a câştigat faima ca un soldat Intrepid şi nu a acumulat o anumită capital care in 1524 a contribuit la compania a format cu Pizarro şi Luque pentru explorarea noilor teritorii spre sud. Dupa o prima livrare, care a dus la descoperirea Peru (1525), a fost cu Pizarro unul dintre protagonistii de explorare şi cucerirea Imperiului inca (1526-34), îmbogăţit la un astfel de punct ca pentru a putea cumpara pentru 100.000 pesos d'oro de flota si armata de rival Pedro de Alvarado. Numit (1535) maresalul de noi Toledo, cu autoritate aproape suveran pe toate teritoriile care se întindea 200 aliaje s a celor de Pizarro, organizate pentru a lărgi domeniile sale de expediere la Chile. Compania, realizat prin erau iarna, a dus la aceste dificultati de Almagro, de asemenea dezamagit de saracia din tarile de descoperit, după care ajunge până la Valea Aconcagua a decis să revină la Peru. Aici a fost implicat în război civil între biruitori (1537), rezultatul tensiuni care întâmpină rezistenţă din 1529, când Pizarro a obţinut de la coroana licentele si misiuni de peste de Almagro, şi care au fost sporita in 1535 atunci când cele două biruitori au fost asimilati in ierarhie fără de care totusi era clar definite care a apartinut controlul pe Cuzco, centrul bogăţiile Incas. Doar în jurul posesia city dezvoltat de contrast, în care este introdus revolta inca, a incheiat cu infrangerea de Almagro, capturate de fratii Pizarro, a fost condamnat la moarte şi executat. Charles V (împăratul) Imparatul, ca Regele Spaniei, IV de Neapole (Gent 1500-San Jeronimo De Yuste 1558). Era ultima "adevarata" suverane de Imperiu Roman, care a durat până în 1806, dar după Carlo V a pierdut conotatie politica-religioase şi o mare parte din puterile, nu mai putere unitar şi hegemonia capabilă de creştere progresivă contracararea de statele nationale si criza profunda si sociale şi religioase espressasi în reforma - Consultaţi harti istorice vol. V, p. 463" . - Pentru a vedea harti istorice lemma 5° volum." fiul Philip frumos despre Arhiducele Austriei şi Joanna pe nebun, deci mostenitor al Împăratului Maximilian de Habsburg şi Ferdinand catolice a Spaniei, a crescut la Curtea de Flandra, la matusa lui Margaret din Austria, unde a fost educat de Adriano Utrecht (mai târziu Papa Hadrian VI) şi de către Guillaume de Croy, domnul Chièvres. Adult declarate în 1515, în 1516 a devenit domnul din Olanda. Numiti de mostenitor din doua,, definitive testament de Ferdinand catolici, mutate in castile (1517) unde, pentru incapacitatea de a mamei sale, a luat unit. In Spania a provocat ostilitatea Cortes şi nationaliste orientată de comuneros. Charles v a fost de fapt rău de acord pentru a legaturilor sale cu curtea în Flandra de la care si-a adus cu el un rezultat de demnitari, dintre care unele sunt celebri pentru rapacità şi de nepotism, ca nu il ajuta sa inteleaga problemele unei tari in care era un strain. Moartea Maximilian (1519) a plecat in Germania de a pune candidatura pentru Imperiu, animate de conceptii umaniste şi universalistic de consilieri sale majore, Adriano Utrecht şi cancelarul Gattinara, braţul drept politic şi niveluri administrative. Numai subventiile masive de bancheri de Augusta si Anvers (mai ales Fugger) si armata a Ligii Sveva decis totusi electorat sa fie inclinata pentru a alege să concurenti Francis I din Franţa, Henry VIII din Anglia şi Frederick intelepti din Saxonia. De încoronare în Aachen (1520) a deschis o perioada de lupta cu Francesco I pentru cucerirea milaneza, strategice spre spaniolă domenii de sud. Carlo V a obţinut o serie de succese pentru dominaţia în Italia (bătălia de la Pavia, 1525) şi împotriva italiană membre reunite în Liga de coniac până la pace, pentru el avantajoase, 1529 (Patti de Cambrai şi Barcelona). Congresul de la Bologna, care a sanctionat victoria lui a fost urmat de incoronare solemnă efectuată de către Papa Clement VII în S. Petronio pe 24 februarie 1530. În următorii douăzeci de ani în timp ce probata de puterea sa ambele cu cucerirea Mexic şi Peru, finanţate de către bancherii Welser, atât prin baterea de două ori Francesco I (1535 şi 1542) în reluarea razboiului pentru Milano, Charles V a avut in fata doua probleme majore şi interdependente: particularism germane şi a profundei schisme protestante. După moartea Gattinara (1530), Carlo V , care avea accinto financiară şi politica de restructurare a Imperiului, intalnite de principiile întotdeauna obstacole majore pentru centralizarea; prea slabi au fost în loc aliaje, oraş şi nobili de mici din Germania. Frequent intruziunii Charles V în afacerile germane sub responsabilitatea fratele lui Ferdinand (Guvernator al Germaniei, 1530; regele de romani, 1531) a arătat de imposibilitatea de a unui control eficient pe Imperiu; a fost adăugat la acest favorizate de Franţa, Turcă amenintare crancena, a şi (victoria Mohács pe unguri, 1526) şi cea a companiilor de piraţi în Marea Mediterană. În faţa de avansul din mişcarea Luterana, care a stimulat si tendintele centrifuge autonomistiche în Germania, Charles V a trebuit sa ma inseli lung, si din cauza indecizie de papi: din dieta de viermi (1521) înainte erau ollowed diete, acorduri, intermediare, soluţii de tranziţie a problemei religioase în anticiparea a Consiliului in materie, care a fost proclamat de Papa Ioan Paul al III în 1537 (dar începutul în Trento a avut loc doar în 1545). Intre timp poziţiile protestanţi intarita, cu naşterea Smalcalda din aliaj si refuzul de a extremismului anabattista periculoase (Confessio augustana, 1530); autonomismo capeteniile german a fost de asemenea asistenţă uşoară în Franţa, ca în cazul chiar catolic Bavaria. Criza trebuia sa conduca la un razboi (1546-47) unde Charles V a reusit pe victorios protestanţi până la bătălia de la Mühlberg (24 Aprilie 1547). La victorie militara il prea temători în ochii precum si capeteniile germane, acelasi papa: politica reconcilierii returnate în litigiul nu este mai mică decât imperial. In cadrul aceleiasi familii Habsburg explozie a contrastelor pentru succesiunea imperiala între Austria şi sucursale; principiile spaniole, ghidată de Maurice din Saxonia, aliat deja Charles V , a avut acorduri cu Franţa, promovarea angajarii episcopiile de Metz, Toul şi Verdun (1552), şi Împăratul sconfiggevano Innsbruck, forţând Tratatul de Passau (2 August 1552). Esecul misiunii imperial Charles V a culminat cu abdicarea la spaniolă de domenii în favoarea fiului său şi care poseda deja Milano şi Neapole, în timp ce restul Imperiului (legacy de Habsburg) a trecut la fratele lui Ferdinand ca deja de mai multe ori au avut loc o perioada regenţei a imperiului şi la care de 1521 a generat capital austriac de stat. Charles V retras in Extremadura, aproape de Manastirea San Jeronimo De Yuste, unde, în timp ce continuă să ia un interes activ in treburile Imperiului, dictate cronicilor de regatul său. § De colectii de arta Charles V , care a format primul nucleu al Museo del Prado, incluse ţesături, mobilier, bijuterii, tablouri din marea flamandă stapinii secolul XV, lucrari de la scoala de germană şi italiană. Charles V admirat mai ales Titian, care a fost nominalizat de el curtea pictor şi că executate de mai mult de 40 de portrete ale Împăratului.
Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :